«Μήπως αξίζει περισσότερο να είσαι influencer παρά επαγγελματίας αθλητής;»

 Πάνος Κατσαρός   17:51 12-01-2024  

«Μήπως αξίζει περισσότερο να είσαι influencer παρά επαγγελματίας αθλητής;»


Παρότι και οι επαγγελματίες δρομείς, αλλά και οι influencers προσφέρουν τις υπηρεσίες τους ως marketing ambassadors ή με απλά λόγια… διαφημιστές για τις αθλητικές εταιρίες, υπάρχουν μεγάλες διαφορές ανάμεσα στο τι κέρδος μπορεί να έχει ο κάθε άνθρωπος, ανάλογα στην κατηγορία που ανήκει.

Το αρνητικό όμως, είναι ότι τα άτομα τα οποία στην ουσία είναι εκείνα που δουλεύουν πάνω στον κλάδο του αθλητισμού, κάνοντας καθημερινές προπονήσεις και λαμβάνοντας μέρος σε μεγάλες διοργανώσεις με στόχο την διάκριση, δεν μπορούν να κερδίσουν τα ίδια χρήματα μέσω των διαφημίσεών τους στα social media σε σχέση με τους influencers, οι οποίοι είναι ακριβώς αυτό, και όχι επαγγελματίες αθλητές.





Για παράδειγμα, ένας «micro-influencer» που έχει από 15 έως 75 χιλιάδες ακόλουθους στο Instagram μπορεί να χρεώνει από 2.000 έως και 8.000 δολάρια για κάθε του ανάρτηση, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζει το Impact.com και με πληροφορίες που αφορούν κυρίως το εξωτερικό. Από την άλλη όμως, οι λεγόμενοι «macro-influencers», με 250 χιλιάδες έως και 1 εκατ. ακόλουθους μπορούν να ζητήσουν από 20.000 έως και 50.000 δολάρια για κάθε τους post, σύμφωνα με την ίδια πηγή. Τα συγκεκριμένα ποσά αποτελούν μία πολύ καλή πληρωμή, όμως τι συμβαίνει όταν κάποιος είναι επαγγελματίας αθλητής, αλλά όχι influencer;

Προφανώς και υπάρχουν άτομα που συνδυάζουν και τους δύο αυτούς όρους, έχοντας καταφέρει να δημιουργήσουν ένα εμπορικό προφίλ γύρω από τα αθλητικά τους επιτεύγματα. Υπάρχουν όμως δρομείς και γενικότερα αθλητές, που δεν μπορούν να συνεχίσουν να κάνουν αυτό που αγαπούν γιατί πολύ απλά δεν το «σηκώνει» η τσέπη τους. Μία έρευνα του 2023 που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό UltraRunning συγκέντρωσε στοιχεία από 200 αθλητές ορεινού τρεξίματος που αναφέρθηκαν στο οικονομικό τους status.

 

Το 64% απάντησε ότι τα συνολικά του έσοδα ήταν κάτω από 20.000 δολάρια από το trail running την περασμένη χρονιά, ενώ το 34% αποκάλυψε ότι είχε ετήσιο εισόδημα κάτω από 5.000$ από το άθλημα. Παράλληλα, το 81.6% των αθλητών της έρευνας σημείωσαν ότι δεν είχαν κανενός είδους ασφάλεια υγείας, καθώς δεν θεωρείται ότι εργάζονται full-time για τους σπόνσορές τους. Μία απλή σκέψη που μπορεί να έχει ένας αθλητής όταν βλέπει πως λειτουργεί η πλειοψηφία των αθλητικών και όχι μόνο εταιριών, είναι: «Μήπως αξίζει περισσότερο να είσαι influencer παρά επαγγελματίας αθλητής;»