Γιώργος Ζαχαράκης   20:38 10-11-2022

Μία πανέμορφη πεζοπορική διαδρομή στα νότια του ν. Λασιθίου, θα περιγράψουμε στο σημερινό μας κείμενο.

Θα μεταβούμε λίγο πριν το χωριό Ορεινό. Για να φθάσουμε εκεί περνάμε την Ιεράπετρα και προχωράμε τον παραλιακό δρόμο με ανατολική κατεύθυνση. Περνάμε από τις παραλίες της Κακιάς Σκάλας, της Αγιάς Φωτιάς, τα Αχλιά και φθάνουμε στην παραλία του Μαύρου Κόλυμπου. Μόλις περάσουμε τον Μαύρο Κόλυμπο στο αριστερό μας χέρι βρίσκεται η εκκλησία του Αγ. Παντελεήμονα. Λίγο πιο πέρα πηγαίνει ο δρόμος αριστερά για το χωριό Ορεινό, προς τα πάνω και βόρεια. Τον ακολουθούμε και λίγο πριν το χωριό υπάρχει πινακίδα στα δεξιά του δρόμου που γράφει «Καταρράκτης Ορεινού» και «Φαράγγι Πεταλούδων». Εδώ ακριβώς σταματάμε για να ξεκινήσει η πεζοπορία μας από εδώ (υψόμ.410μ). Στα δεξιά μας φαίνεται πανοραμικά το φαράγγι των «Πεταλούδων» η «Ανδριανού» η «Ορεινού».

Μπαίνουμε σε χωματόδρομο ο οποίος μας πηγαίνει στο ρέμα του φαραγγιού. Στο αριστερό μας χέρι πηγαίνει μονοπάτι προς τα πάνω (βόρεια) για τον καταρράκτη του Ορεινού. Εμείς κάνουμε δεξιά στο δρόμο μας και προχωράμε τώρα στην απέναντι πλευρά του φαραγγιού και φθάνουμε στην εκκλησία του Αφέντη Χριστού(υψόμ.360μ).Η θέα προς τα νότια μέσα στο φαράγγι είναι πανοραμική. Δίπλα από την εκκλησία κατηφορίζει το μονοπάτι μέσα από αραιά μικρά πεύκα και βρισκόμαστε στην αριστερή πλευρά του φαραγγιού όπως κατεβαίνουμε.

Λίγο πιο κάτω κόβουμε το ρέμα και συνεχίζουμε να πεζοπορούμε στην αριστερή πλευρά αλλά τώρα πιο ψηλά από το ρέμα. Ξαναβρισκόμαστε μέσα στο ρέμα(εδώ η βλάστηση είναι πυκνή), ξανά στο αριστερό πρανές και σε λίγο περνάμε από βράχινο πεδίο το οποίο είναι προστατευμένο με ξύλινη κουπαστή. Βγαίνουμε σε ξέφωτο και κάνουμε πιο κάτω δεξιά και κόβουμε πάλι το ρέμα και περνάμε απέναντι και λίγο ανηφορικά σε χωματόδρομο.

Πεζοπορία στο Νομό Λασιθίου, σε μία μοναδική διαδρομή στο Φαράγγι των Πεταλούδων και τον Κουτσουρά runbeat.gr

Προχωράμε ένα μικρό κομμάτι του ανηφορικού χωματόδρομου και φθάνουμε σε σταυροδρόμι. Πηγαίνουμε αριστερά προς τα κάτω και φθάνουμε σε Ρωμαϊκή πετρόκτιστη γέφυρα (υψόμ.150μ) που χρησίμευε σαν υδραγωγείο. Η περιοχή λέγεται Ανδριανού και έχει σχέση με τον Ρωμαίο Αυτοκράτορα που λέγεται ότι πέρασε από εδώ (το 124 μ.χ.) και η κατασκευή της έγινε τότε, για αυτό και το όνομα. Όποιος δεν θέλει να περάσει πάνω από την γέφυρα πηγαίνει λίγο πιο δεξιά από τον χωματόδρομο ακριβώς δίπλα.

Συνεχίζουμε για λίγο τον χωματόδρομο και φθάνουμε σε σταυροδρόμι. Εδώ βρισκόμαστε σε καλλιεργήσιμες εκτάσεις. Κάνουμε αριστερά κάτω τον χωματόδρομο που περνάει μέσα από ελαιόδενδρα και λίγο πιο κάτω κάνουμε δεξιά(όπως πάει ο χωματόδρομος) και φθάνουμε στην εκκλησία του Αγ. Δημητρίου. Στην συνέχεια αφήνουμε την εκκλησία στα αριστερά μας και λίγο πιο κάτω κόβουμε το ρέμα (περνάμε μέσα από πυκνά καλάμια) και το μονοπάτι συνεχίζει δίπλα από τσιμεντένιο αγωγό νερού. Λίγο πιο κάτω αφήνουμε τον τσιμεντένιο αγωγό και κάνουμε δεξιά (μας δείχνει το μονοπάτι) δίπλα στην κοίτη του ρέματος το οποίο είναι κατάφυτο με καλάμια και πικροδάφνες. Κόβουμε τρείς φορές το ρέμα από την μια πλευρά στην άλλη και βγαίνουμε σε ξέφωτο στην αριστερή πλευρά όπως προχωράμε.

Περνάμε εντυπωσιακά βράχινα περάσματα και ξαναβρισκόμαστε μέσα στην κοίτη περνώντας από πυκνή βλάστηση από πικροδάφνες και βρισκόμαστε μπροστά σε απότομο κατέβασμα. Το παραβλέπουμε. Στα δεξιά μας ανεβαίνει το μονοπάτι σε βράχο, όπου υπάρχει ξύλινη σκάλα και από αυτήν κατεβαίνουμε στην κοίτη του ρέματος. Προχωράμε για λίγο και το μονοπάτι μας βγάζει στην αριστερή πλευρά. Στην συνέχεια από εύκολο βράχινο πέρασμα βρισκόμαστε στην δεξιά πλευρά τώρα. Περνάμε ένα στενό πέρασμα μεταξύ των βράχων(έχει και κόκκινο βέλος που μας δείχνει), προχωράμε και βγαίνουμε σε χωματόδρομο. Τον ακολουθούμε και τερματίζουμε στο πευκόφυτο δασάκι του Κουτσουρά πάνω από την παραλία «Απηγανιάς».

Μία όμορφη και ευχάριστη πεζοπορία σε πράσινο περιβάλλον.