Νότιος Παρνασσός: Μία μοναδική πεζοπορία στην κορυφή «Τσάρκος» (Pics)

Γιώργος Ζαχαράκης   18:26 01-04-2023

Μία ωραία ορειβατική πορεία θα περιγράψουμε στο σημερινό μας άρθρο, ανεβαίνοντας στην κορυφή «Τσάρκος» στον νότιο Παρνασσό.

Όπως φθάνουμε στην Αράχωβα, από την ανατολική πλευρά(μετά το Ζεμενό), 300 μέτρα πριν μπούμε στην Αράχωβα φεύγει δρόμος στα δεξιά μας για το βουνό, τον οποίο ακολουθούμε. Στην αρχή είναι άσφαλτος μετά γίνεται χωματόδρομος. Ανεβαίνουμε και φθάνουμε στην τοποθεσία «Μάννα Βρύση» (υψόμ. 1550μ). Εδώ παρκάρουμε το αυτοκίνητό μας γιατί εδώ θα ξαναγυρίσουμε κάνοντας μία κυκλική πορεία στην νότια πλευρά του «Παρνασσού».

Υπάρχει η πηγή έχει και νερό και μέρος να παρκάρουμε. Αμέσως αρχίζει η ανάβαση από σαθρό πεδίο. Υπάρχουν κόκκινα σημάδια. Ανηφορίζουμε και φθάνουμε στα 1700 μέτρα υψόμετρο με προσοχή στα μικρά πετραδάκια που υπάρχουν για τυχόν γλύστριμα. Εδώ υπάρχει συρματόσχοινο στα βράχια το οποίο χρησιμοποιούμε για σιγουριά. Συνεχίζουμε ανηφόρα μέσα σε λάκκα βλέποντας τα κόκκινα σημάδια. Προχωράμε μέσα σε βράχια και πίσω μας βλέπουμε την Αράχωβα και τον Κορινθιακό κόλπο και στο βάθος την βόρεια πλευρά της Πελοποννήσου. Βρισκόμαστε τώρα στα 1900 μέτρα υψόμετρο.

Συναντάμε πάλι συρματόσχοινο σε βράχο, το οποίο του κάνουμε χρήση για σιγουριά και περνάμε. Στην συνέχεια προχωράμε πάλι σε σαθρό πεδίο. Η τοποθεσία που βρισκόμαστε τώρα λέγεται «Χαμπίμπι». Στην συνέχεια ανηφόρα σχεδόν αναρριχητικά από βράχια(χρησιμοποιούμε και τα χέρια) με προσοχή, μετά ανηφόρα πάλι χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες και φθάνουμε στα 2100 μέτρα υψόμετρο. Εδώ υπάρχει χαρακτηριστικός βράχος με φυσική τρύπα διαμπερές σε σχήμα καρδιάς. Η θέα είναι καταπληκτική.

Νότιος Παρνασσός: Μία μοναδική πεζοπορία στην κορυφή «Τσάρκος» (Pics) runbeat.gr

Συνεχίζουμε ομαλά μέχρι τα 2200 μ. Στην συνέχεια τραβερσάρουμε πάνω σε πεδίο με μικρά βράχια και χρειάζεται και εδώ προσοχή. Τα κόκκινα σημάδια υπάρχουν για σωστή κατεύθυνση. Συνεχίζουμε ανηφόρα σε γυμνό πεδίο και φθάνουμε στα 2230μ.Εδώ συναντάμε το μονοπάτι που έρχεται από Αμφίκλεια-Νίψη-Καλόγερος -Λιάκουρα-Τσάρκος-Σιδερόπετρα-Ζεμενό. Εδώ υπάρχει και σιδερένιος στύλος με το νούμερο 22 του μονοπατιού. Φθάνουμε στα 2250 μ και μπροστά μας βλέπουμε την κορυφή «Τσάρκος» που είναι και ο προορισμός μας. Το πεδίο είναι πεντακάθαρο μπροστά μας. Κατεβαίνουμε λίγο υψομετρικά και πάμε δεξιά όπως μας δείχνουν τα κόκκινα σημάδια μέσα σε ένα εύκολο λούκι.

Λίγο πιο πέρα μας οδηγούν ο σιδερένιος στύλος και τα κόκκινα σημάδια προς τα αριστερά. Συνεχίζουμε στο -22- πάνω και σε λίγο το αφήνουμε και πάμε δεξιά στα 2300μ. Υπάρχουν κόκκινα σημάδια μέχρι την κορυφή «Τσάρκος» (2416μ). Φθάνουμε και η θέα είναι πανοραμική. Ανατολικά βλέπουμε τον Ελικώνα. Νότια βλέπουμε την Πελοπόννησο. Βόρεια μπροστά μας βλέπουμε την ψηλότερη κορυφή του Παρνασσού τον «Λιάκουρα», πιο δεξιά τις «Τρεις Τσούμπες» και τα «Μαύρα Λιθάρια». Δυτικά βλέπουμε την «Γκιώνα», στο βάθος το 'Βελούχι' και πιο βάθος βλέπουμε και τα «Αγραφα». Αφού απολαύσουμε την καταπληκτική θέα κατηφορίζουμε προς νότια και συναντάμε πιο κάτω το μονοπάτι νούμερο -22- το οποίο το κόβουμε κάθετα και κατηφορίζουμε σε ελεύθερο πεδίο. Στα 1800 μ βρισκόμαστε στην τοποθεσία «Βρωμόβρυση» κάτω από την κορυφή «Πετρίτης».

Πάμε αριστερά μέσα σε μικρό ρέμα για 200 μέτρα και παρακάτω ανεβαίνουμε αριστερά. Υπάρχουν κόκκινα σημάδια που μας οδηγούν. Προχωράμε με πανοραμική θέα και περνάμε μια σάρα με πολύ προσοχή διότι στα δεξιά μας υπάρχει τελείως εκτεθειμένο πεδίο. Λίγο παρακάτω συναντάμε ξύλινη ταμπέλα που γράφει «Τυριός» προς τα δεξιά όπως κατεβαίνουμε και δείχνει και «Βρωμόβρυση» προς τα πάνω, δηλαδή από εκεί που ήρθαμε εμείς. Βρισκόμαστε μέσα σε έλατα με ωραία θέα και φθάνουμε σε χαρακτηριστικό βράχο στα 1670μ.Είναι όρθιος και στην κορυφή του ίσα-ίσα που κρατιούνται δύο άλλοι μικρότεροι.

Προχωράμε το μονοπάτι μέσα από έλατα όπως μας δείχνουν τα κόκκινα σημάδια και στα δεξιά μας βλέπουμε πάλι την Αράχωβα και τερματίζουμε την κυκλική πορεία μας πάλι στην 'Μάννα Βρύση' όπου είχαμε αφήσει το αμάξι μας.