Εξερευνώντας τα μονοπάτια της Ελλάδας: Πεζοπορία στην Πάρνηθα (Pics)

Γιώργος Ζαχαράκης   9:30 01-06-2021

Μία πανέμορφη πεζοπορία μέσα σε πεύκα και έλατα κοντά στην Αθήνα.

Αφετηρία μας είναι το πάρκινγκ (υψόμετρο 490 μέτρα) δίπλα από το οποίο ξεκινά το τελεφερίκ για την Πάρνηθα και το καζίνο του Mont Parnes (που θα πει βουνό Πάρνηθα).

Στην είσοδο του πάρκινγκ στο αριστερό μας χέρι ξεκινάει το πευκοδάσος. Ακριβώς εδώ έχουμε αριστερά ένα χωματόδρομο και δεξιά ένα τσιμεντόδρομο που προχωρούν μέσα σ΄ αυτό. Εμείς ακολουθούμε τον τσιμεντόδρομο. Υπάρχει ξύλινος στύλος με κόκκινη σήμανση. Προχωράμε για 200 μέτρα και στην συνέχεια πηγαίνουμε δεξιά στο σημείο που η σήμανση(η κόκκινη) είναι στο πεύκο πάνω και στα αριστερά μας.

Μπαίνουμε σε χωματόδρομο με κουμαριές. Προχωράμε και κάνουμε δεξιά μέσα σε πεύκα(κόκκινη σήμανση στο βράχο). Φθάνουμε σε διακλάδωση και πάμε αριστερά. Στα δεξιά μας είναι το ρέμα. Προχωράμε και κόβουμε το ρέμα κάθετα. Συναντάμε δίχαλο και πάμε δεξιά. Μέσα στο μονοπάτι έχουν πέσει δύο μεγάλοι βράχοι. Αρχίζει ανηφόρα και μπαίνουμε τώρα μέσα στην χαράδρα «Μεγάλη Χούνη» η Φαράγγι Χούνη. Είναι καταπράσινο από αριές, πουρνάρια και προχωράμε και κόβουμε το ρέμα. Είμαστε στην δεξιά πλευρά της χαράδρας. Αριστερά ψηλά μπορούμε να διακρίνουμε την πέτρινη περίφραξη του καζίνο. Ανεβαίνουμε από πεντακάθαρο ανηφορικό μονοπάτι. Λίγο κατηφορίζει, λίγο ανηφορίζει, λίγο ίσιο και πλησιάζουμε τα 800 μέτρα υψομετρικά και αρχίζουν τα έλατα.

Περνάμε μικρό ρυάκι και κάνουμε αριστερά και ανηφορίζουμε από μικρά βράχινα περάσματα και σταματάμε σε ωραίο σημείο θέας. Βλέπουμε πίσω μας την χαράδρα και στο βάθος την Αθήνα και τον Υμηττό. Συνεχίζουμε και μπαίνουμε στην ζώνη του έλατου. Βρισκόμαστε στην αριστερή πλευρά της χαράδρας πιο ψηλά από το ρέμα και στο βάθος μπροστά μας (προς βόρεια) βλέπουμε τις κεραίες στο Όρνιο. Συναντάμε δίχαλο. Αριστερά γράφει πινακίδα για «καταφύγιο Μπάφι» με κόκκινη σήμανση και δεξιά άλλη πινακίδα γράφει προς «καταφύγιο Φλαμπούρι» με μπλέ σήμανση. Εμείς πάμε δεξιά (μπλέ τρίγωνο σε άσπρο φόντο).Το μονοπάτι χαμηλώνει λίγο και το δάσος από έλατα είναι τέλειο. Ανηφοροκατηφόρες ήπιες όλο μέσα σε έλατα. Κόβουμε χαμηλά το ρέμα στα δεξιά Περνάμε απέναντι και αρχίζει καλή ανηφόρα. Είμαστε αριστερή πλευρά, δεξιά μας είναι το ρέμα μέσα σε έλατα. Κόβουμε δεξιά το ρέμα και είμαστε τώρα στην απέναντι δεξιά πλευρά όπως προχωράμε. Καλή ανηφόρα μέσα σε σκιά από έλατα. Συναντάμε διχάλα(υψόμετρο 970 μέτρα) με σήμανση. Αριστερά γράφει «Φλαμπούρι εύκολη» και δεξιά γράφει «Φλαμπούρι δύσκολη». Πάμε δεξιά. Ανηφόρα καλή σε σκιά. Φθάνουμε σε λίγο σε ξέφωτο. Μπροστά μας(δηλαδή νότια) βλέπουμε πανοραμικά την Αθήνα.

Στα δυτικά ο λόφος «Μαυροβούνι» με το συγκρότημα του καζίνο. Στα βορειοδυτικά βλέπουμε το καταφύγιο «Μπάφι» και πιο πάνω τον «Καράβολα» με το στρογγυλό ραντάρ. Πιο δεξιά το «Όρνιο» με τις τεράστιες κεραίες. Προχωράμε σε πεδίο με πιο χαμηλά έλατα, πουρνάρια και κέδρους. Όπως προχωράμε τα έλατα πυκνώνουν γίνονται πιο μεγάλα και φθάνουμε στο ορειβατικό καταφύγιο «Φλαμπούρι» (υψόμετρο1158 μέτρα) το οποίο ανήκει στον ΕΟΣ Αχαρνών. Έχουμε θέα τον Ευβοϊκό κόλπο, την Εύβοια, το βουνό Δίρφη, τον Όλυμπο Εύβοιας και το Ξηροβούνι. Φυσικά πίσω μας νότια η Αθήνα. Μπροστά μας υπάρχει καλός χωματόδρομος. Με βόρεια κατεύθυνση προχωράμε μέσα σ' αυτόν για περίπου 500 μέτρα. Στα αριστερά μας υπάρχει πινακίδα που γράφει προς «Φαράγγι Χούνη». Μπαίνουμε στο μονοπάτι με μπλε σήμανση μέσα στα έλατα. Λίγο πιο κάτω το μονοπάτι διχαλώνει και πάμε δεξιά.

Τώρα αρχίζει κόκκινη σήμανση πάνω στους κορμούς των δένδρων. Η χαράδρα είναι στα αριστερά και προχωράμε με βορειοδυτική πορεία για το καταφύγιο «Μπάφι». Συναντάμε διχάλα. Πάμε δεξιά. Σε 2' λεπτά πάλι δεξιά. Φθάνουμε σε ρέμα. Το περνάμε αριστερά και συνεχίζουμε όπως πάει το μονοπάτι πάντα σε σκιά από έλατα και κόκκινη σήμανση. Βγαίνουμε σε ξέφωτο και εδώ συναντιόνται και άλλα μονοπάτια και δημιουργούν σταυροδρόμι. Εμείς προχωράμε την μεσαία κατεύθυνση μπροστά μας. Αριστερά είναι η χαράδρα με την Αθήνα στο βάθος. Προχωράμε σε πεδίο το οποίο έχει καεί από την μεγάλη πυρκαγιά της Πάρνηθας. Συναντάμε μικρό ρυάκι που το περνάμε κάθετα και στην συνέχεια πάμε δεξιά και ανηφορικά. Εδώ υπάρχει και ξύλινη πινακίδα που γράφει για «Καταφύγιο Μπάφι». Ανηφορίζουμε με κόκκινη σήμανση. Μετά το μονοπάτι κατηφορίζει λίγο και περνάμε μέσα από ρέμα και κάνουμε δεξιά και φθάνουμε από μικρή ανηφόρα στο καταφύγιο «Μπάφι» (υψόμετρο 1161 μέτρα) το οποίο ανήκει στον ΕΟΣ Αθηνών. Ωραία θέα προς την Αθήνα. Εδώ έρχεται και ο δρόμος από το πάρκινγκ του τελεφερίκ και μπορεί όποιος θέλει να έρθει εδώ για ποτό και για φαγητό με θέα την Αθήνα.

Αφού ξεκουραστούμε και απολαύσουμε την θέα γυρνάμε προς τα πίσω. Θα περπατήσουμε ένα μικρό κομμάτι της ίδιας διαδρομής όπως ανεβαίναμε. Μόλις φθάσουμε στο ξέφωτο, στα δεξιά μας έχουν πέσει βράχοι και εδώ το μονοπάτι διχαλώνει(από εδώ περάσαμε όπως ανεβαίναμε) και βλέπουμε και στο βάθος το συγκρότημα του καζίνο και την πλαγιά που είχε καεί. Κάνουμε δεξιά.

Το μονοπάτι τραβερσάρει την δεξιά μας πλαγιά τέλεια. Ανοικτό πεδίο μπροστά μας και πεντακάθαρο. Προχωράμε και θα συναντήσουμε διχάλα με ξύλινο στύλο που γράφει προς «Μπάφι», την οποία αγνοούμε. Φθάνουμε στον άσφαλτο δρόμο. Προχωράμε αριστερά μέσα σ' αυτόν για 200 μέτρα. Συναντάμε μεγάλη διασταύρωση. Στα αριστερά βρίσκεται ένα ξύλινο κιόσκι. Ακριβώς δίπλα του μπαίνουμε το μονοπάτι το οποίο μας οδηγεί πανεύκολα στο καζίνο. Μόλις φθάσουμε κάνουμε δεξιά τον γύρο των εγκαταστάσεων και φθάνουμε στον πρώτο πυλώνα του τελεφερίκ. Στα δεξιά του αρχίζει το κατηφορικό μονοπάτι που μας πηγαίνει στην αρχή της πορείας μας. Το ακολουθούμε και έχουν τοποθετηθεί και ξύλινοι δοκοί κάτω, σαν σκαλοπάτια για περισσότερη ασφάλεια γιατί είναι κατηφορικό. Οι πεζοπόροι το ονομάζουν 'στα σκαλάκια'. Η σήμανση είναι κίτρινη. Όλη την ώρα της κατάβασης έχουμε θέα την Αθήνα. Έτσι τελειώνει αυτή η πολύ ωραία πορεία κοντά στην Αθήνα και στην Πάρνηθα με τα 300 τετραγωνικά χιλιόμετρα να καλύπτουν το φυσικού κάλλους τοπίο της, το οποίο έχει ενταχθεί και στο δίκτυο «Natura 2000».

Ώρες Πορείας: 5:30-6:00

Βαθμός Δυσκολίας: Οι πρώτες 2:30 ώρες 1+(σε 2-3 σημεία μπορούμε να πούμε και 2)